دیوارهای استودیوی حرفه ای بسیار ضخیم تر از آن است که از داخل به نظر می رسد. در حالی که پنل آکوستیک می تواند فرکانس های بالا را در یک اتاق متوقف کند ، حتی پنل چهار سانتی فقط تا حدود 1 کیلوهرتز را جذب می کند ، بنابراین تمایل به ایجاد "ناهماهنگی طنین انداز" بین فرکانس های بالا و پایین در اتاق را دارد.
من سعی می کنم بهترین تنظیمات صوتی را برای یک اتاق سکوت آماده و کوچک با مساحت کف 20 متر مربعی پیدا کنم. برخی از توصیه های من این است که هر قسمت داخلی را با پنل آکوستیک چهار سانتی پوشانید ، در حالی که دیگران پنل دو سانتی را توصیه می کنند - آنها به من می گویند که پنل ضخیم تر منجر به صدایی کاملاً مرده می شود ، به طوری که مجبور به اضافه کردن طنین در میکس پس از آن میشویم ، و اینکه بهتر است در ابتدا آن صدای کاملاً مرده را نداشته باشید ، بنابراین توصیه آنها زیاد حرفه ای نیست شما چه پیشنهادی دارید؟
پست انجمن SOS
هیو روبوهانس ، سردبیر فنی SOS پاسخ می دهد: می ترسم پاسخی ساده برای این پاسخ وجود نداشته باشد ، زیرا همه چیز بستگی به ساختار فیزیکی اتاق دارد. مشکلی که در اینجا سعی بر حل آن دارید این است که یک اتاق رکورد (هر فضای آکوستیکی) باید دارای "زمان طنین" نسبتاً مساوی در همه فرکانس ها باشد. در عمل ، سطح پایین می تواند کمی طولانی تر از فرکانس های بالا باشد بدون اینکه خیلی عجیب به نظر برسد ، اما باید به درستی کنترل شود. من "زمان طنین" را در علامت نقل قول قرار داده ام ، زیرا اگرچه این پارامتر نامیده می شود (اغلب به عنوان RT60 نشان داده می شود ، یا زمان لازم برای کاهش صدا در حجم 60 دسی بل) در واقع یک اشتباه است ، زیرا هیچقوت در یک اتاق با این اندازه "reverb" قابل تشخیص نیست. زمان پوسیدگی بسیار کوتاه است تا بتوان آن را به عنوان "طنین انداز" درک کرد ، بنابراین آنچه ما در مورد آن صحبت می کنیم فقط بازتاب های اولیه است. در اتاق رکورد ، شما معمولاً اصلاً نمی خواهید صدای منعکس شده زیاد باشد ، اما صدایی که منعکس می شود باید تقریباً دارای قدرت یکسان و زمان مشابه در همه فرکانس ها باشد.
در حال حاضر ، پنل دو سانتی در جذب فرکانسهای بالاتر از حدود 2 یا 3 کیلوهرتز بسیار مناسب است ، و مانع از پخش شدن این صدا در اتاق می شود ، اما برای امواج صوتی در فرکانسهای پایین مفید نخواهد بود. پنل چهار سانتی برای فرکانسهای بالای 1 کیلوهرتز مناسب تراست (بین عمق کف و طول موج امواج صوتی که می تواند به طور موثر جذب کند رابطه وجود دارد). با این حال ، فرکانس های متوسط و پایین - توجه داشته باشید که صداها دارای پایه های اساسی تا حدود 100 هرتز یا حتی پایین تر هستند - به هیچ وجه جذب کف نمی شوند و بنابراین فقط در داخل آن اتاق صوتی کوچک تکان می خورند. این یک مشکل بسیار رایج است که نه تنها اکثر اتاق های DIY که من دیده ام ، بلکه چند اتاق حرفه ای مستقل را نیز درگیر می کند! در نتیجه یک فضای آکوستیک بسیار پرحاشیه و پر صدا به نظر می رسد: در انتهای بالا بسیار مرده است. پرحجم ، طنین انداز و کنترل نشده در محدوده پایین و متوسط.
پنل 2 سانتی در جذب فرکانسهای بالاتر از حدود 2 یا 3 کیلوهرتز بسیار مناسب است و مانع از بلند شدن این صدا در اتاق می شود ، اما برای امواج صوتی در فرکانسهای پایین مفید نخواهد بود.
بنابراین ، اگر صفحات فوم ساده ترازو طیفی صدا را مرتب نکنند ، چه خواهد شد؟ می ترسم پاسخ به آن بیشتر ساخت فیزیکی خود غرفه باشد و اینکه آیا دیوارها (و سقف) به گونه ای ساخته شده اند که به عنوان تله باس م effectiveثر عمل کنند؟ از این رو ، نظر اولیه من در مورد همه اینها بسته به ساختار آن است ...
من فکر می کنم نظرات در مورد غرفه هایی که بسیار مرده به نظر می رسند مربوط به این واقعیت است که بیش از حد خیس کردن (جذب) تمام فرکانس های میانی و بالا با صفحات فوم بسیار آسان است. این می تواند محیطی کاملاً ظالمانه و ناراحت کننده ایجاد کند ، به ویژه در یک غرفه جمع و جور. اغلب اوقات آنچه مردم انجام می دهند این است که برخی از سطوح بازتاب کننده را در تلاش ناخودآگاه اضافه می کنند تا تعادل طیفی زمان طنین را در فرکانسهای پایین ، متوسط و زیاد بازیابی کنند - اما به جای محدود کردن RT60 پایین ، آنها در واقع فقط زمان پوسیدگی با فرکانس بالا را برای مطابقت با آن افزایش می دهد ، و در نهایت به نظر می رسد در حال ضبط در حمام هستند!
اگر به پلان غرفه های آوازی در استودیوهای حرفه ای نگاه کنید ، فضای کاری داخل غرفه ممکن است نسبتاً کوچک باشد ، اما اتاق واقعی به طور قابل ملاحظه ای بزرگتر است - شاید 12 اینچ یا بیشتر در هر دیوار ، تا عمق تله گذاری باس موثر را در خود جای دهد. برای دستیابی به تنالیته متعادل مورد نیاز است. در حالی که دیوارهای ساختاری غرفه یک استودیوی حرفه ای احتمالاً آجری یا بتنی هستند ، غرفه مستقل از نوع مورد نظر شما می تواند با دیوارهای نیمه انعطاف پذیر ساخته شود ، که می تواند تا حدی به عنوان تله باس عمل کند ، و در نتیجه مقدار کمی را جذب کند فرکانس انرژی صوتی و به همین دلیل است که برای پاسخ به س yourال خود ، باید خواص صوتی خود غرفه را بدانید.
هنگامی که می دانید ساختمان غرفه چقدر می تواند فرکانس های پایین و میانی را کنترل کند ، می توانید تصمیم گیری آگاهانه در مورد میزان و ضخامت صفحات فوم برای تهیه